Enligt Statoil är det 144 mil ToR mellan Hammarby Sjöstad och Kungsholmen

I lördags hjälpte jag Konsulten att flytta från Skanstull till hans nya "Bachelor Mansion" på Kungsklippan. Vi hyrde en bil på Statoil i Hammarby Sjöstad och avverkade flytten på ca 1½ timme, Konsulten hade inte så mycket prylar att flytta. Totalt körde vi max 2 mil, längre än så är inte sträckan Hammarby Sjöstad-Kungsklippan ToR.

Enligt Statoil är det emellertid längre. Mycket längre...

Ja, faktum är att enligt det norska bensinbolaget är sträckan smått fantastiska 144 mil! Jepp, ni läste rätt, etthundraförtiofyra mil... Den som kan sin geografi vet att 144 mil motsvarar den nätta sträckan mellan Malmö och Kiruna!

Ganska imponerande att hinna köra den sträckan på 1½ timme, eller hur?

Lyckligtvis besinnade sig mackbiträdet och insåg att vi omöjligen skulle ha hunnit köra så långt och lät meddela att: "Hmm, jag får nog ta det här med min chef. Vi får återkomma i veckan".

Det ska onekligen bli mycket spännande att få höra slutet på denna historien... Jag och Konsulten väntar otåligt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0