"Färjan" - sanning eller myt? På fredag får jag veta svaret.

Har ni sett något avsnitt av TV-serien "Färjan" som går på Femman? Jag har det inte, men enligt vad jag har förstått och läst så är det en orgie i smaklöshet, grisighet och en massa lantisar. Magnus Ransheim, TV-krönikör i Helsingborgs Dagblad skriver så här om karaktärerna på båten:

"Serien vimlar av karaktärer som jag känner sedan tidigare. Jag har kanske inte stött på dem så ofta i riktiga livet som i produktioner av Killinggänget och Mia & Klara.

Faktum är att "Färjan" har mycket gemensamt med de förstnämndas mästerverk "Torsk på Tallinn". I bägge fallen får vi följa
ett gäng så kallade lantisar som mot bättre vetande avslöjar sina förhoppningar med en resa i österled. Sedan får vi se hur de gör bort sig, bara för att mot slutet höra dem förkunna att allt var toppen."

Och på fredag är det alltså dags för mig, Konsulten och Herr Svedin att gå ombord på Cinderella för en 22-timmarskryssning till Åland. Tre lantisar från metropolerna Munka-Ljungby, Hjärnarp respektive Matfors...

Lovely!

Kommentarer
Postat av: T-Man

Enjoy the cruise lads!

2009-04-02 @ 22:30:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0