Handlar allt vi gör bara om att få ligga mer?

I dagens City (gratistidningen) fick jag mig ett gott skratt när jag läste Nima Daryamadjs krönika om den "egentliga" anledningen till kravallerna i samband med tennismatchen mellan Sverige och Israel häromveckan. Alla har vi nog varit säkra på att oroligheterna var till följd av Israel-Palestina-konflikten, men Darymadj levererar den humoristiska teorin om att det egentligen bara handlade om ett gäng anarkister som ville impa på sina anarkistpolare och få ligga mer.

Ni hittar krönikan här. (Läs nu inte krönikan bokstavligen, den är trots allt skrivet med glimten i ögat.)

Well, om Darymads teori om just tenniskravallerna är sann låter jag vara osagt, men det är intressant att fundera på krönikans huvudteori. Om att allt vi gör i slutändan bara handlar om att få ligga mer... Jag tror det stämmer. Givetvis inte allt vi gör, men väldigt mycket.

Nä, nu ska jag springa iväg och gymma! Det är ju, eh, så trevligt att motionera...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0