Inte ett växhus så långt ögat når

Vareviga dag peppras vi av budskap om att klimatet är på väg att rämna, att vår arma jord är på väg att gå under och att växthuseffekten har slagit sina obärmhärtiga klor i moder jord.

Men det verkar Kung Bore skita högaktningsfullt i... 

Alltså, när jag nu tittar ut genom mitt vardagsrumsfönster så känns växhuseffekten lång långt borta. Jag beskådar ett ymnigt snöfall som lägger en vit slöja över marken, en iskall vind som piskar husen och en temperatur som inte ens med den godaste vilja kan benämnas som "vårvärme". För att uttrycka mig milt så känns skådespelet utanför mitt fönster mer som som ett kylslaget Arktis än ett växhusvarmt Amazonas...

Den där "växhuseffekten"... Är det någon som sett eller märkt av den? Den har iallafall inte hittat till Stockholm.

Nä... Kung Bore, ge dig nu! Det är i slutet på mars och det är hög tid för dig att dra dig tillbaka, fattar du inte det? Jag bjuder dig på en öl på första bästa uteservering om du är borta före måndag. Deal?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0