Jag skickade Malena Ernman till Globen

I yster berusning och i händfördhet över att få höra opera och schlagertoner sida vid sida, skickade jag i lördags iväg en röst på Malena Ernman.

Nu i efterhand, åtskilligt nyktrare och vid mina sinnes fulla bruk ,känns min SMS-röst aningen tveksam. Framförallt med tanke på låten är ganska dålig, i synnerhet Ernmans tveksamma insats under verserna. En operasångare ska sjunga operatoner, helt enkelt.

Men jag kan ju alltid skylla på att det var Konsulten som hetsade mig till att rösta på Ernman...

Nä, alla dagar i veckan skulle jag givetvis rösta på Star Pilots, ja det är sant. Där snackar vi en låt som får det att skaka och rycka i min dansgolvsnerv. Då spelar det ingen roll att det är en smärre kopia av gruppens hit från i höstas eller att man oblygt lånat/inspirerats av exempelvis denna låt:



Får musik mig att dansa så är det bra musik. Näääästan alltid, iallafall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0