"Det skulle ju va dans, dans, dans"

Och dans, dans, dans blev det i lördags på Marie Laveau. Osannolikt bra sväng i musiken som DJn slevade fram, finfin studs i mina dojjor och precis lagom mycket folk på dansgolvet.

Det var upplagt för en kväll utöver det vanligt... Men - det nästan tar emot att skriva det - jag var för het  och dans, dans, dans förvandlades till svett, svett, svett. Det blev verkligen galet varmt på dansgolvet. Inte min cup of tea, precis.

Merde!

Men skoj var det. Det är inte mycket som slår en utekväll när det nästintill brinner i dansskorna, även om det blir lite väl varmt emellanåt. Jag kände mig följaktligen ändå ganska glad när jag strosade hemåt längs Hornsgatan, på väg mot Slussen, och inte blev det sämre av att Skägget Staflin lite oväntat ringde och släppte bomben om att det satt en gammal högstadieklasskompis till mig på Subway i Östersund. Sverige är litet ibland.

Hmm... Jag känner att jag är sugen på dans, dans, dans igen. Bra att det snart är helg igen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0